Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво управлява тази джаджа?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво управлява тази джаджа?

    http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=1095346

    Те това чудо седи закрепено в горния ляв ъгъл на перката за радиатора (гледано откъм предницата на колата). Може би управлява нещо, но за жалост не знам какво точно . От как съм я взел колата, двете жички, които трябва да се свържат към това чудо си седят разкачени. Веднъж ги закачих, но нищо не се промени в работата на колата... Вчера реших да го измъкна и да видя що за чудо е това. Оказа се, че отдавна е "изпяло песента си" и цялото е прогнило. Смятам да се сдобия с ново такова, но преди това трябва да науча каква е ролята му в общата картинка...

    Някой да е наясно със случая?
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    ми това е така дълго обсъжданият реостат на 1-ва степен на перката
    или в общи линии това е едно съпротивление чрез което се намалява силата на тока
    и това рефлектира върху оборотите на въртене на перката

    П.П. има различни съпротивления в зависимост дали автомобила е с бензинов или дизелов двигател, разликата е в съпротивлението и е изписано на корпуса

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от голямата риба
      ми това е така дълго обсъжданият реостат на 1-ва степен на перката
      или в общи линии това е едно съпротивление чрез което се намалява силата на тока
      и това рефлектира върху оборотите на въртене на перката

      П.П. има различни съпротивления в зависимост дали автомобила е с бензинов или дизелов двигател, разликата е в съпротивлението и е изписано на корпуса
      Значи прав е бил последния майстор, като ми спомена, че май не ми работи 1-ва степен на перката, а върти само на втора. Аз не му повярвах, защото като си включа климатика, след няколко сек се вкл и перката и си мислех - щом вкл. перката, значи всичко си е ОК...
      Дали Италианеца ще спаси положението?!
      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

      Comment


      • #4
        Ами на мен ми беше разкачена едната букса , а мъжката част беше счупена на половина, и като закачиш кабела падаше след 10 км.
        Та правих струвах и го нагласих като ново, сега си работят и 2те степени.

        п.с. Да преместя ли темата в раздел 155 ? .Тя май си е за там
        Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
        ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от pr_00f
          Ами на мен ми беше разкачена едната букса , а мъжката част беше счупена на половина, и като закачиш кабела падаше след 10 км.
          Та правих струвах и го нагласих като ново, сега си работят и 2те степени.

          п.с. Да преместя ли темата в раздел 155 ? .Тя май си е за там
          ...ми то моето не подлежи на никакъв ремонт... толкова е зле... Ще требе ново (е, втора употреба разбира се , ако има).

          П.П. към прооф...
          н.п. - темата може да се премести там... аз и без това се двоумях къде точно да я пусна
          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

          Comment


          • #6
            колега моя съвет за това е само ново

            относно рециклирането може да пробваш дали не е изгорял само резистора,
            а намотката да е здрава, въпреки, че изглежда зле
            тогава вече може да смениш резистора, най-добре ако намериш друг такъв защото действа като бушон, или да го замениш с дебела жица

            а както съм казвал и преди дота често проблема е само в контаките
            така, че си провери с един мултицет дали това не е здраво

            Comment


            • #7


              е можете да ми се смеете ама на моя радиатор има 2 такива. Едно горе в средата и едно долу в средата. Останах доста изненадан като ги видях понеже нали се боря с неработещата ми първа степен на перката а във форума навсякъде се говори за само 1.
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от голямата риба
                колега моя съвет за това е само ново

                относно рециклирането може да пробваш дали не е изгорял само резистора,
                а намотката да е здрава, въпреки, че изглежда зле
                тогава вече може да смениш резистора, най-добре ако намериш друг такъв защото действа като бушон, или да го замениш с дебела жица

                а както съм казвал и преди дота често проблема е само в контаките
                така, че си провери с един мултицет дали това не е здраво
                Аз бих си го рециклирал, но проблема е следния:
                -едното краче на реостата (голямата намотка) е изгнило и се е скъсало и в момента е хвърчащо във въздуха
                -същото е положението и с едно малко резисторче, което ми дава някакви мнооого малки стойности на съпротивление
                -понеже и двата елемента са "еднокраки", не знам къде и как се вързват другите им (липсващите) крачета
                -освен всичко казано до тук, може ли някой да ми каже кой елемент какви стойности трябва да показва при замерване и в какъв порядък се вързват двата елемента във верига - паралелно или последователно?

                Ще съм благодарен ако някой ми даде нужното инфо
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #9
                  Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус , но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
                  Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

                  П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.
                  Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                  Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                  Lancia Kappa 2.4 5.20

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от SIS
                    Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус , но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
                    Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

                    П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.
                    ...ама да се е...а и аз в бързачкото
                    Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
                    Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Z:)m
                      Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)
                      Mога да се порастърся в запасите дали нямам останал някой жичен резистор ПЕВ или ПЕВР с плъзгач / Е трябва да е Е оборотное, ама няма руска/.
                      По споемни трябва да има 1 ом
                      Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                      Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Z:)m
                        Първоначално публикувано от SIS
                        Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус , но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
                        Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

                        П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.
                        ...ама да се е...а и аз в бързачкото
                        Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
                        Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)
                        По принцип се слагат по жичка на ампер
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Mury
                          Първоначално публикувано от Z:)m
                          Първоначално публикувано от SIS
                          Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус , но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
                          Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

                          П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.
                          ...ама да се е...а и аз в бързачкото
                          Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
                          Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)
                          По принцип се слагат по жичка на ампер
                          Ма зависи от жичките
                          1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                          2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                          1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                          Comment


                          • #14
                            Последните резултати:
                            - запоена е жичка на мястото на термобушона, монтирана е джаджата на местото си и......... работи.... Обаче, пусти съмнения. Перката си включва при нужните градуси на първа степен, обаче поработи тъй около 10-15 сек и после се включва веднага втора степен. Върти така още 10-15 сек и явно като охлади водата - се изключва. Същото се получава и като пусна климатика (макар и да е студен двигателя). Включва се първа степен, след няколко секунди превключва на втора степен и така си върти non-stop, дорде не изключа климатика.
                            Това ли е нормалния начин на работа или не?!?!? Мен лично ме съмнява да е така
                            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Z:)m
                              Последните резултати:
                              - запоена е жичка на мястото на термобушона, монтирана е джаджата на местото си и......... работи.... Обаче, пусти съмнения. Перката си включва при нужните градуси на първа степен, обаче поработи тъй около 10-15 сек и после се включва веднага втора степен. Върти така още 10-15 сек и явно като охлади водата - се изключва. Същото се получава и като пусна климатика (макар и да е студен двигателя). Включва се първа степен, след няколко секунди превключва на втора степен и така си върти non-stop, дорде не изключа климатика.
                              Това ли е нормалния начин на работа или не?!?!? Мен лично ме съмнява да е така
                              да това е нормалният начин на работа
                              само за твое успокоение проври си ръката и пипни колко се нагрява кондензатора на климатика преди да се включи перката

                              Comment

                              Working...
                              X